לצפייה ישירה: 14 שיעורים מוקלטים באיכות HD! לחצו כאן עכשיו 👈🏻  קורס שפת גוף בחינם

הקשבה ממוקדת תוצאה – לא סתם להקשיב

כנראה שקראתם כבר 5000 פוסטים בנושא הקשבה, (אולי 1 ודילגתם על 4999) אבל זה לא עוד פוסט כזה.

בפוסט הזה אני הולך להציג גישה מיוחדת להקשבה, גישה שמביאה תוצאות.

זהירות: בפוסט הזה לא מדברים על קארמה או על כך שאנשים אחרים "ירגישו" שאתם באמת מקשיבים להם. לצורך הפוסט הזה ממש לא מעניין אותי מהם המילים שיוצאות לאדם השני מהפה. אפילו לא נדבר על תקשורת בין אישית!

כמה מילים על הקשבה

למרות שהפוסט ממש לא על הנושא הזה, אני מדבר על הקשבה וחייב לציין שאני מאמין מאוד שהקשבה אמיתית ונקיה לאחר נותנת עוצמה מטורפת, בדיוק מהטעמים שהצגתי קודם.

הקשבה היא הבסיס לתקשורת בין אישית עוצמתית, אבל שוב, לא לשם כך התכנסנו.

מהי הקשבה ממוקדת תוצאה

רקע קצר – מה אנחנו שומעים בדרך כלל

אם קראתם את הפוסט – אנחנו לא חיים במציאות – דלגו לכותרת "הקשבה ממוקדת תוצאה". אם לא קראתם (תקראו!) אני אסכם לכם בכמה מילים. הרעיון הוא שהחושים שלנו קולטים דברים מהסביבה, אבל מה שקובע מה באמת נחווה ובתוך איזה מציאות נחייה זוהי התפישה שלנו, איך אנחנו מפרשים את המציאות או בשפה שאולה מלנדמרק אדיוקיישן "הסיפור שאנחנו מספרים לעצמנו על המציאות". למרות שהקונספט הזה עלול להראות טיפה מורכב לחלקיכם זה משהו שכולכם יודעים – שני אנשים שנמצאים באותו מקום וחווים את אותה החוויה במציאות יכולים לצאת עם חוויות שונות וסיפורים שונים לחלוטין.
זה לא כי אנחנו מניפולטיביים או שקרנים, זה פשוט מנגנון שעוזר למח שלנו להתמודד עם כמויות אדירות של מידע, דרך השמטות,עיוותים והכללות.

מכאן שמה שאנחנו שומעים בד"כ זה שילוב של מה שנאמר לנו או משקורה באמת ("המציאות") והפרשנות שלנו על המציאות ("הסיפור").

הקשבה ממוקדת תוצאה

הקשבה ממוקדת תוצאה זוהי הקשבה מיוחדת אך הרעיון פשוט: אנחנו אמנם לא שולטים במה שאומרים לנו או במה שקורה במציאות כרגע, אבל אנחנו יכולים לשלוט על הפרשנות.

סורי, פה זה לא פוזיטיב טינקינג. אנחנו לא מסתפקים ב"לחשוב טוב" או "לפרש לצד החיובי" אנחנו ממוקדים מטרה הרעיון הוא להקשיב כשהשאלה שרצה לנו כל הזמן בראש היא אחת – "איך אני יכול להשתמש במה שנאמר \ קורה עכשיו בשביל להשיג את המטרה שלי" או "איזה רעיונות אני יכול לקחת מהשיחה הזו בשביל להגשים את המטרה שלי".

נשמע קצת מוזר, אבל אני מזמין אתכם לנסות, אני בטוח שתבינו את הכוח של הדבר הזה.

אבל זה חופר \ משעמם \ מעניין ולא קשור למטרה שלי

זה פשוט לא משנה.

אם תתמקדו ובאמת תהיו בשיחה מתוך המקום של הגשמת המטרה עם השאלות שנתתי לכם בראש (כמובן ככל שהמטרה ספציפית יותר זה חזק יותר).

תנסו את זה בשיחה הכי לא קשורה, תנסו את זה בהקשבה לטלויזיה (אם כבר אתם משקיעים זמן יקר בטלויזיה) או בהרצאה שאתם נמצאים בה – פשוט תנסו את זה.

מאיפה הרעיון?

בשנה האחרונה לקחתי לא מעט קורסים בלנדמרק אדיוקיישן. עשיתי את הפורום של לנדמרק, הקורס המתקדם, ביטוי עצמי ומנהיגות ועכשיו אני מאמן בקורס ביטוי עצמי ומנהיגות. בכל תוכנית של לנדמרק המנחה אומר את הדבר הבא (פחות או יותר) מספר רב של פעמים: "תקשיבו לשיחה מתוך מה שאתם רוצים לקחת לחיים שלכם".

שזה בעצם מה שאני מציג כאן, ואני מקווה שהסברתי גם קצת איך ולמה. (איך? עם השאלות בראש. למה? כי זה עובד.)

למה זה עובד?

הסיבה שאני נותן לעצמי בשביל להסביר את זה היא פשוטה, אנחנו במשך X זמן שואלים את עצמינו "איך אני מגשים את המטרה שלי" בסוף נמצא רעיונות. בנוסף עצם זה שאנחנו חשופים ל"שפה" או חוויות של מישהו אחר ממולנו מרחיב לנו את מרחב ההסתכלות בצורה משמעותית, אנחנו לא מסתכלים רק מהזוויות שאנחנו רגילים ומכירים אלא מזוויות ראיה שונות שהאדם שמולנו מציג (גם אם באופן לא מודע, כשהוא סתם מספר סיפור או מתנהג כמו שהוא מתנהג) כי הוא הרי, שונה מאיתנו.

הסבר דומה מזווית יותר NLP-סטית, כשאנחנו חושבים על המטרה שלנו יש לנו עוגנים ותבניות חשיבה מסויימות. כשאנחנו מקשיבים לאדם אחר זה מפעיל אצלנו תבניות חדשות או אחרות, שעכשיו מקושרות למטרה שלנו ופותחות לנו עולם חדש של אפשרויות.

חוץ מזה שברמה הפשוטה ביותר יש את הנחת היסוד "האנרגיה זורמת לאן שתשומת הלב מתמקדת" – אבל שוב, זה הרבה יותר מרק זה.

מה הקוראים אומרים על הספר ״מנהיגות בטישרט״

בטוח שתרצאה לקרוא גם...

הפרקים החדשים בפודקאסט

הזדמנות שאסור לפספס

ללא עלות: קורס שפת גוף בשיטת NLP

14 שיעורים שילמדו אותך לקרוא ולהשתמש בשפת גוף כמו מאסטר