לצפייה ישירה: 14 שיעורים מוקלטים באיכות HD! לחצו כאן עכשיו 👈🏻  קורס שפת גוף בחינם

סביבה תומכת ומעצימה למתקדמים

כמה מאמרים כבר קראתם על החשיבות של סביבה תומכת? רובכם, כנראה נתקלתם ברעיון הזה לא פעם אחת. עם זאת, רב האנשים שמלמדים ומטיפים לבניית סביבה נכונה, תומכת ומעצימה עושים טעות משמעותית כשהם עושים זאת בעצמם.

איך אני יכול לדעת אם אני עושה את זה טוב?

קודם כל, חשוב להבין שעצם כך שיש לך מודעות לגבי יצירת הסביבה שלך אומר שמצבך טוב יותר מרב האנשים. הפוסט הזה מתאים לאנשים שנמצאים בשלבים קצת יותר מתקדמים או שרוצים לעשות את זה כמו שצריך מההתחלה, בכל מקרה, הגעת למקום הנכון.

הדרך הקלה והטובה ביותר לדעת האם בנית היטב את הסביבה שלך היא להסתכל בראייה מאוד רחבה על כל תחומי החיים שלך. אם ניתן לומר, באופן כנה, שבזמן האחרון התקדמת בכל תחומי החיים שלך – כנראה שבנית היטב את הסביבה שלך.

זו אגב בדיוק הטעות שכמעט כולם עושים כשהם בונים את הסביבה שלהם – טעות שעולה להם ביוקר.

מהי הטעות?

הטעות היא שרב האנשים שמנסים לבנות סביבה מעצימה עושים זאת מתוך הסתכלות מאוד צרה, הם מסתכלים על תחום אחד או אולי שניים בחיים שלהם ובוחרים להקיף את עצמם באנשים מצליחים בתחום הזה.

הדוגמה הקלאסית מתקיימת באופן קבוע אצל בוגרי סדנאות למודעות עצמית ואנשים שמצטרפים לשיווק רשתי. הם מסתכלים המון פעמים על תחומים כמו ״הגשמה״, ״קריירה״, ״כסף״ או ״אופטימיות״ ושוכחים לחלוטין מכל שאר הדברים, דברים שהמון פעמים חשובים לא פחות.

הטעות רק מתעצמת כשאנשים שנתפסים בעיניהם כמצליחים מסבירים להם רק את הבסיס של יצירת סביבה מעצימה. לעיתים אותם אנשים אף מעודדים אותם להתנתק מאנשים שהם אוהבים – משום שאינם מהווים סביבה תומכת להצלחה שלהם. שלא תבינו אותי לא נכון, להתנתק מהאנשים שאתם אוהבים יכולה להיות דרך אפקטיבית מאוד ליצור סביבה שתומכת בהצלחה מסוג אחד, אבל היא מהווה דרך בטוחה לתסכול בראיה הכוללת.

למה ממש כדאי לי להמנע מהטעות הזו?

יש שתי סיבות עיקריות, אני אסביר:

נזק משמעותי למערכות יחסים קיימות

זה לא משנה עכשיו אם תבחרו להתנתק באופן מודע מחברי משפחה מסויימים, או שפשוט בלי לשים לב אתם תפנימו שבן\בת הזוג שלכם אינו מהווה סביבה תומכת ותתחילו לנסות לשנות אותו. ההבחנה הצרה בסביבה תומכת ככזו שאמורה לתמוך בתחום חיים מסויים היא הרסנית למערכות היחסים שלכם עם אנשים שאתם אוהבים.

מעבר לכך, ההבחנה הזו פשוט לא נכונה, אתם הלכה למעשה עלולים להרוס מערכות יחסים שתורמות לכם, עם אנשים שאתם אוהבים בלי שום סיבה.

תסכול אדיר ומתמשך מחיים לא מאוזנים

כפי שאמרתי כבר קודם, אם תקיפו את עצמכם אך ורק באנשים שמגשימים את עצמם בתחומים של קריירה וכסף – רב הסיכויים שכעבר זמן לא רב, גם אתם תגשימו את עצמכם בתחומים אלה. עם זאת, כמו שכולנו יודעים קריירה מדהימה והמון כסף, בלי להוריד במהומה מחשיבותם האדירה, לא מבטיחים לאף אחד אושר.

האמת היא שאנחנו זקוקים להרבה יותר מזה, אנחנו זקוקים להצלחה בכל תחומי החיים שלנו בשביל להיות מאושרים באמת. התחומים כוללים עבורנו דברים כמו ״בריאות״, ״חיי חברה״, ״משפחה״, ״זוגיות״, ״התפתחות ולמידה״ ועוד…

אנשים שעושים את הטעות הזו לרב מאבדים לחלוטין או לפחות פוגעים אנושות בתחומי חיים רבים.

מה לא הפתרון לבעיה הזו?

הדבר שבבירור לא מהווה פתרון הוא פאסיביות, אנחנו לא רוצים להגיע למסקנה שאי אפשר לייצר סביבה תומכת או שפשוט עלינו להשאיר את הסביבה שלנו בדיוק כפי שהיא. אנחנו לא רוצים לתת ליד המקרה או למזל לארגן לנו סביבה תומכת, פשוט משום שזה ברב המקרים לא יעבוד.

מהי הדרך הנכונה לבנות סיבה תומכת ומעצימה?

הגישה הנכונה היא לבנות את הסביבה שלנו מתוך הסתכלות רחבה על כל תחומי החיים שלנו, על כל הדברים שחשוב לנו להשתפר או לשמר בחיינו. מעבר לכך עלינו לדאוג ולהצמיד אלינו אנשים מתאימים במקומות המתאימים.

כמה דוגמות מתחומי החיים שלי:

בריאות וכושר

את אימוני הכושר שלי אני עושה עם חבר טוב שבאופן קבוע אומר לי דברים כמו ״הלוואי והייתי יכול פשוט להתאמן כל היום״, בשיחה שלנו בזמן האימון עולה באופן קבוע הנושא הדברים שאכלנו היום וכמה כל אחד ישן מתוך כוונה לשפר באופן מתמיד את התזונה שלנו ואת ההקפדה על השינה.

משפחה וזוגיות

בתחומים אלה אני שם דגש על תמיכה, רגישות ושיתוף. מבחינתי אין משמעות רבה להצלחתם או כשלונם של בני המשפחה שלי ע״פ הסטנדרטים שאני קובע לעצמי, אם מישהו מבקש ממני עזרה במשהו ויש ביכולתי לעשות זאת – כך אעשה. זה גם מה שאני מצפה מבני משפחתי שיהיו רגישים אליי בחזרה, שיתמכו ויאהבו ושישתפו איתי את מה שעובר עליהם. כל אחד לפי הסטנדרטים שלו, אני יכול להתרגש ולהתלהב משיתוף אישי של מישהו למרות שבסטנדרטים שלי זה שיתוף ״שטחי״ אם אני יודע שעבורו זה ״למתוח״ את גבול השיתוף.

קריירה וכסף

האנשים שאיתם אני עובד ומדבר על עסקים זה אנשים שנתפסים בעיניי כאנשים מצליחים מאוד, הם עצמאיים, עושים דברים שהם אוהבים מאוד ומרוויחים הרבה כסף. כשאני יושב עם קבוצת חברים אני יכול להציב יעדים כלכליים שעלולים להראות בשמיים לרב החברים בני גילי – עבור החברים שלי אותו יעד עלול אפילו להישמע נמוך.

המון בהצלחה ביצירת הסביבה שלכם, זו אולי אחת המשימות החשובות בחייכם!

מה הקוראים אומרים על הספר ״מנהיגות בטישרט״

בטוח שתרצאה לקרוא גם...

הפרקים החדשים בפודקאסט

הזדמנות שאסור לפספס

ללא עלות: קורס שפת גוף בשיטת NLP

14 שיעורים שילמדו אותך לקרוא ולהשתמש בשפת גוף כמו מאסטר