לצפייה ישירה: 14 שיעורים מוקלטים באיכות HD! לחצו כאן עכשיו 👈🏻  קורס שפת גוף בחינם

איך ליצור שגרת בוקר בשלושה שלבים פשוטים

בנייה של שגרת בוקר הוא נושא שמומחים רבים מדברים עליו, אבל, אני בטוח שבין אם זו הפעם הראשונה שאתם קוראים על הנושא או שכבר קראתם אין ספור ספרים בנושא, תקבלו נקודת מבט חדשה שתקל עליכם להטמיע את שגרת הבוקר האולטימטיבית.

אם אתם עדיין לא יודעים מה מומלץ לעשות בבוקר כדי שהבוקר שלכם יהיה אפקטיבי, אני מזמין אתכם לקרוא את המאמר: 5 דברים שכדאי לעשות מוקדם בבוקר – אם כבר ברור לכם מה אתם רוצים לעשות בבוקר וחשוב לכם שההרגלים האלה יוטמעו לאורך זמן, אני מזמין אתכם להמשיך לקרוא!

לכל אדם מצליח או מאושר באמת שאני מכיר יש שגרת בוקר מדהימה, מעבר לזה, מפורסמים ומנטורים מכל רחבי העולם מתפארים בשיגרות הבוקר המדוקדקות שלהם, היום אנחנו נדבר על שלושה צעדים שכל אחד יכול לנקוט כדי ליצור שגרת בוקר טובה יותר.

זיהוי שגרת הבוקר הנוכחית שלך

הצעד הראשון ליצירת שגרת בוקר מדהימה הוא להבין שכבר יש לכם שגרת בוקר.

רוב האנשים חושבים שהם צריכים ליצור שגרת בוקר מאפס, והרעיון לעשות משהו חדש בדרך כלל מגיע עם חוסר וודאות מה שגורם להם לוותר על הרעיון או לדחות אותו בכל פעם עד שהרעיון לחלוטין מתפספס. העניין הוא שלכל אחד ואחת מאיתנו יש שגרת בוקר, חלקנו שמים נודניק 3-5 פעמים עד שאנחנו קמים, הולכים עם פרצוף נרגז לשתות קפה, מסתכלים על ההתראות בטלפון, נלחצים לפני שיוצאים לעבודה וכן הלאה.

זו אולי לא שגרת בוקר בריאה, אבל בהתחשב בעובדה שרובנו חוזרים על אותם דברים בכל בוקר, או לפחות ברוב הבקרים שלנו, זוהי שגרת בוקר לכל דבר ועניין. מעבר לזה, לכל אדם ואני בטוח שגם לכם יש בשגרת הבוקר שלכם לפחות דבר אחד שמשמח אתכם או שמועיל לכם ובריא לכם, לפחות דבר אחד חיובי.

ברמה הפשוטה ביותר, אני בטוח שיש לך בשגרת הבוקר שלך לפחות דבר אחד שלדעתך הוא חשוב, למשל, האם אתם מצחצחים שיניים? או מסדרים את המיטה שלכם? או אולי שותים קצת מים בבוקר? בשלב זה, זה לא כל כך משנה מהי הפעולה או האם היא מושלמת, אלא למצוא בסיס חזק עליו נוכל להמשיך ולבנות.

אנחנו יצורים של הרגלים

עלינו להבין דבר אחד, אנו בני האדם יצורים של הרגל, ולכן קשה לנו לשבור את ההרגלים שלנו, במיוחד את ההרגלים שאנחנו חוזרים עליהם כל יום. המוח שלנו לא אוהב שינויים, הוא מעדיף ללכת על בטוח ולשחזר מחר את מה שהוא עשה אתמול, אבל להחליף הרגלים או להרחיב אותם זה הרבה יותר קל.

זו בדיוק הסיבה שלמצוא לפחות דבר אחד בשגרת הבוקר שלכם שהוא חיובי, זה צעד קריטי שיאפשר לכם למנף את הקיים ולבנות על משהו שכבר עובד, לפני המעבר לשלב הבא ולבניית שגרת הבוקר החלומית שלכם.

אם אתם לא יכולים למצוא דבר אחד שאתם עושים כל בוקר שאתם באמת אוהבים ואתם בכלל לא אנשים של בוקר אז המאמר הזה הוא קריטי עבורכם אפילו יותר, אבל, בשביל להשלים את הצעד הזה עליכם לבחור את החלק שהכי פחות שנוא עליכם, שהחלק הזה כנראה יהיה הכי בסדר עם שינוי.

הרחבה והצמדה של הרגלים יומיומיים

השלב השני הוא הצמדת הרגל חדש, הרגל פרודוקטיבי, חיובי ונהדר שאתם רוצים לשלב בשגרת הבוקר שלכם, משהו שיגרום לכם להרגיש הרבה יותר טוב לכל אורך היום. 

ההמלצה האישית שלי היא בשלב הראשון לבחור רק דבר אחד, גם אם אתם רוצים להוסיף עשרים הרגלים חדשים לשיגרת הבוקר שלך, עדיף ורצוי להתחיל מהרגל אחד בלבד, המטרה היא לנצל ולעבוד עם המומנטום ולא נגדו.

חשוב לוודא שההרגל החדש שאנחנו מוסיפים לשגרת הבוקר קורה מיד לפני או מיד אחרי ההרגל הקיים שזיהיתם ובחרתם בשלב הקודם. בעצם, זו הדרך שבה נשתמש בעובדה שההרגל האחרון כבר מתוכנת במוח שלנו. כתוצאה מכך במקום שיקח להרגל החדש 21 ימים או 40 ימים להיות מוטמע, יש לנו את האפשרות להטמיע אותו בתוך ימים בודדים בלבד.

התמדה בשגרת הבוקר החדשה

השלב השלישי והאחרון הוא חזרתיות, אנחנו נתרגל חזרתיות בשני מובנים. המובן הראשון, הוא בכך שאנחנו נחזור על אותם ההרגלים שוב ושוב עד שהם יוטמעו. בנוסף, נוכל לחזור על השלב הראשון והשני, של זיהוי הרגלים טובים קיימים והצמדת הרגלים חדשים אליהם שוב ושוב עד ששגרת הבוקר תהיה מושלמת עבורכם.

שינויים בשגרת הבוקר

חשוב להדגיש שעלינו להשאר גמישים ולהביא בחשבון שבתקופות שונות בחיינו כנראה נרצה לאמץ שגרות בוקר קצת שונות.

לדוגמא, לפני שנולד בני הראשון שגרת הבוקר שלי כללה התעוררות בשעה חמש ויציאה ישר לחדר הכושר או לאימון בבריכה.  אחרי שהוא נולד ראיתי שלמרות שאין לי בעיה להתעורר מוקדם, עבור אשתי זה יותר מאתגר ולכן החלטנו שזה יהיה התפקיד שלי להוציא אותו מהמיטה ולקחת אחריות על שגרת הבוקר שלו.

בהתחלה ניסיתי עדיין להתעורר בשעה חמש ולהתאמן בבית, אבל זה ממש לא עבד עבורי, לפעמים הייתי מעיר אותו בטעות, לפעמים הוא היה מתעורר בחמש ועשרים ואז לא היה לי בכלל זמן לאימון ובאופן כללי לא ממש נהניתי להתאמן בבית.

בשלב הזה, עשיתי טעות שאני כבר לא אחזור עליה ואני ממליץ לכם להמנע ממנה גם כן. בשלב הזה, ניסיתי בכל זאת להתעקש על שגרת הבוקר הישנה שהייתה לי למרות שבבירור המצב השתנה וסבלתי.

חשוב מאוד לזכור ששגרת הבוקר שלנו צריכה להיות מהנה ולא מתישה, היא אמורה לשרת אותנו ולא אנחנו להפוך למשרתים שלה, למרות שכן יכולה להיות לנו תקופת הסתגלות קצרה זה עדיין אמור להפוך אותנו ליותר פרודקטיבים ומאושרים.

כשניסיתי להילחם בזה הייתי מותש, כשסוף סוף הבנתי את המצב וביצעתי שינויים שיתאימו לי שגרת הבוקר שלי חזרה לשרת אותי בצורה מדהימה. היום אני מתעורר יחד עם שני הילדים שלי, אני קודם כל דואג לשגרת הבוקר שלהם, אני מקדיש קצת זמן למשחק משותף ורק אחרי שאני ואשתי מלווים אותם לגנים אני הולך לאימון או לבית קפה לצורך כתיבה.

שגרת הבוקר האישית שלכם

חשוב לזכור שהתפקיד שלנו הוא לבנות את שגרת הבוקר המושלמת עבורנו ולא לעשות את מה שמישהו אחר אומר שטוב לנו. אם לכם עובד לעשות דברים בסדר מסויים, זה מעולה, אם דברים מסויימים אתם מעדיפים לעשות בלילה וזה עובד לכם, אל תתנו לאף אחד לגרום לכם להרגיש רע עם זה.

מה אתם עושים בשגרת הבוקר שלכם?
מה אתם הייתם רוצים להוסיף לשגרת הבוקר שלכם?
מחכה לכם בתגובות

 

מה הקוראים אומרים על הספר ״מנהיגות בטישרט״

בטוח שתרצאה לקרוא גם...

הפרקים החדשים בפודקאסט

הזדמנות שאסור לפספס

ללא עלות: קורס שפת גוף בשיטת NLP

14 שיעורים שילמדו אותך לקרוא ולהשתמש בשפת גוף כמו מאסטר