לצפייה ישירה: 14 שיעורים מוקלטים באיכות HD! לחצו כאן עכשיו 👈🏻  קורס שפת גוף בחינם

שפה אריקסוניאנית – שפת ההשפעה

כשאני משתמש במונח שפה אריקסוניאנית אני מדבר על המודל שיצרו ריצ'ארד בנדלר וג'ון גרינדר (המייסדים של הNLP) אודות מילטון אריקסון שהיה פסיכיאטר אמריקאי שהתמחה בהיפנוזה טיפולית. אריקסון התפרסם בנוסף לדרך תוצאותיו המדהימות עם מטופלים עקב גישתו שהתייחסה לתת מודע ככה יצירתי ומייצר פתרונות.

מאמר על שפה אריקסוניאנית

האמת שהסיבה שלי לכתוב מאמר על שפה אריקסוניאנית דיי פשוטה, במהלך קורס הNLP שאני עושה (נכון להיום נשארו לי 5 פגישות לסוף קורס הפרקטישינר) המליצה לי אחת המדריכות לתרגל שפה אריקסוניאנית ע"י תרגום סרטונים או טקסטים אריקסוניאנים באנגלית לעברית תוך שימור האלמנטים והשפה האריקסוניאנית בהם.

אם כבר לעשות את זה, אמרתי לעצמי, פרסם את זה בבלוג ותפרסם גם את המסקנות שיהיו לך מהתרגום. אז אם כבר כדאי שגם תסביר לקוראים שלך – אלו שאין להם מושג בNLP מה זה שפה אריקסוניאנית.

חשוב לציין: השימוש בדפוסי השפה האלו צריך להתבצע באופן חכם ומחושב, ביומיום כולנו משתמשים באלמנטים של השפה הזו (בלי לשים לב) אם נלמד להשתמש בה באופן מחושב יותר נוכל להשיג תקשורת איכותית ועוצמתית יותר.

מה זה שפה אריקסוניאנית

בשלוש מילים: השמטות, הכללות ועיוותים.

נשמע מרושע אבל האמת היא שכולנו עושים את זה כל יום באזור הדוגמות תראו בעצמכם.

קצת יותר בהרחבה:
מדובר ב3 מוטיבים שפתיים עיקריים שנועדו לאפשר לתת המודע של האדם \ אנשים אליהם אנו פונים להשלים מידע בעצמו. מה שזה מאפשר לנו ליצור בקלות זה:

  1. הסכמה.
  2. ראפור.
  3. גולת הכותרת: תהליכים מחשבתיים משמעותיים.

השניים הראשונים מסבירים את עצמם בקלות יחסית, אם אתה מקור המידע – מן הסתם שתזדהה איתו ותסכים איתו כל עוד כמובן אתה וזה ש"מסר" אלייך את המידע נמצא בדעה ההפוכה על אותו מידע בדיוק (גם מזה אפשר להתחמק בעזרת אריקסון).

השלישי קצת יותר מורכב אבל בפשטות אסביר כך: אם מישהו רוצה באמת להשפיע עליכם אתם צריכים גם להיות מאוד פתוחים כלפיו וגם לסמוך עליו מאוד (לכן אנו בונים ראפור לכל תהליך בNLP) וככל שאתם יותר סומכים עליו ופתוחים כלפיו המילים שלו ישפיעו עליכם יותר. לפי ההיגיון הזה אצל מרבית האנשים האדם שיכול להשפיע עליהם יותר מכל זה הם עצמם (הנחת יסוד בהתפתחות אישית לא?) ולכן אם נניע וננווט את הדיבור הפנימי של אדם נוכל להשפיע עליו בצורה החזקה ביותר.

מודל אריקסון או השפה האריקסוניאנית משתמשת בהכללות, עיוותים והשמטות להגשמת מטרות אלה.

אתם מוזמנים לקרוא את פוסט ההמשך שמדבר בדיוק על אלה: השמטות, עיוותים והכללות (שפה אריקסוניאנית 2).

מה הקוראים אומרים על הספר ״מנהיגות בטישרט״

בטוח שתרצאה לקרוא גם...

הפרקים החדשים בפודקאסט

הזדמנות שאסור לפספס

ללא עלות: קורס שפת גוף בשיטת NLP

14 שיעורים שילמדו אותך לקרוא ולהשתמש בשפת גוף כמו מאסטר