לצפייה ישירה: 14 שיעורים מוקלטים באיכות HD! לחצו כאן עכשיו 👈🏻  קורס שפת גוף בחינם

שיטת ימימה אביטל – מה פרויד היה אומר?

למי שלא מכיר ימימה אביטל ז"ל הייתה מורה רוחנית דתית קבלית, בשנים האחרונות של חייה עקבו אחריה ולמדו ממנה עשרות ומאות אנשים.

ימימה פתחה את "שיטת ימימה" או "לימוד חשיבה הכרתית".

קצת על שיטת ימימה אביטל

אז קודם כל אני חייב לציין שאני רחוק מלהיות מומחה בשיטת ימימה, שמעתי עליה ממנחה שמלמדת את השיטה ולאחר מכן חקרתי קצת באינטרנט.

ברמה העקרונית השיטה מתבססת על העברת חומרים כתובים והסבר מורחב שלהם ע"י המנחה. השיטה מעוררת בתלמידים מודעות עצמית – לדבר שמונע מאיתנו מודעות קוראת ימימה "עומס" רגשי, דבר שיוצר בד"כ סגירות ברמה הפסיכולוגית. כשמתנתקים מה"עומס" הזה בעצם מתקרבים לטוב, לשמחה ולמהות האמיתית של האדם.

השיטה עובדת כך שהחומר שמועבר, הן בעל פה והן בכתב מעלה אצל התלמידים מודעות לחוויות ולרגשות שהם לא הכירו בהם עד אותו הרגע – מכאן השם "לימוד חשיבה הכרתית".

כבר מזכיר קצת את פרוייד לא?

אחרי שנשים בצד את העניינים של פרוייד עם מיניות בגיל הרך. יש פה הרבה מן המשותף, במיוחד כשמדובר במכניקה של הריפוי עצמו. כבר ארחיב.

מה משותף?

הרעיון הבסיסי שיש במקום הלא מודע שלנו חוויות ורגשות שעצם ההדחקה שלהם פוגעת בנו הוא רעיון משותף להרבה מאוד גישות פסיכוטרפיסטיות. ההבחנה שברגע המודעות, ברגע שהמגבלה עוברת מתת-המודע (או תת-ההכרה) למילים של ממש, נוצר ריפוי.

השיתוף והמודעות שלעצמה היא מרפאת.

מה לא משותף?

פרוייד האמין שהדרך היחידה להגיע אל תת-המודע היא דרך היפנוזה, מה שברמה התיאורטית, מבחינת פרוייד שולל לחלוטין את שיטת ימימה אביטל כמשהו שיכול לעבוד.

ובכל זאת

אחרי פרוייד היו לא מעט פסיכולוגים שהוכיחו מחקרית ותוצאתית בקליניקה, פעם אחר פעם שאפשר להגיע אל תת המודע בלי היפנוזה. בהתחלה חשבו שחייב להיכנס לאיזשהו מצב מודעות מיוחד, היום כבר ברור שאפשר להגיע למודעות לגבי נקודות לא מודעות באין ספור דרכים.

זה יכול להיות פסיכוטרפיה, מדיטציות או אפילו סדנאות של התפתחות אישית.

בקשה לקוראים

אם בניכם ישנם אנשים המכירים את שיטת ימימה אשמח אם תגיבו פה ותוסיפו מידע נוסף עבור הקוראים שיגיעו אחריכם. מידע רלוונטי אני אשמח להוסיף לגוף הפוסט וכמובן לתת קרדיט לכותב.

חשוב לקרוא:

התגובות של חדוה ויוני מועילות לדעתי, קיראו אותן.

מה הקוראים אומרים על הספר ״מנהיגות בטישרט״

בטוח שתרצאה לקרוא גם...

הפרקים החדשים בפודקאסט

הזדמנות שאסור לפספס

ללא עלות: קורס שפת גוף בשיטת NLP

14 שיעורים שילמדו אותך לקרוא ולהשתמש בשפת גוף כמו מאסטר