לצפייה ישירה: 14 שיעורים מוקלטים באיכות HD! לחצו כאן עכשיו 👈🏻  קורס שפת גוף בחינם

מיקרו מול מאקרו בהתפתחות אישית

שאלה שנתקלתי בה באופן אישי לא אחת, ופגשתי רבים שמתמודדים איתה, בתחום ההתפתחות האישית – היא שאלת המיקרו מול המאקרו. כשמדברים מיקרו (הפרטים הקטנים) זה נשמע כאילו יש אין סוף דברים ללמוד, כשמדברים מאקרו (הסתכלות מערכתית על התהליכים הגדולים) זה נשמע כמו סינית או "מילים באוויר".

את ההתמכרות שלי להתפתחות אישית התחלתי מתחום התקשורת הבין אישית, היום אני גם מתעסק במכירות וגם מלמד אנשים איך לבצע את הליך המכירה בצורה יעילה (לפי שיטת אימפקט)

מיקרו מול מאקרו בתקשורת בין אישית

בתחום הזה השאלה הזו חוגגת עוד יותר. מומחי שפת גוף יודעים לנופף בכך ש80% מהתקשורת איננה מילולית, קולטים? 80% מהמסר שעובר, לא קשור למילים שיוצאות לכם מהפה.

הבעיה היא שכל אותם מומחים מנסים ללמד מיקרו, מה לעשות מבחינת שפת גוף בשביל להעביר מסר נכון. למה אני אומר שזו בעיה? בתור אחד שלמד את העניין לעומק אני יכול לומר לכם שיש מעל 100 סעיפים שמשפיעים על שפת הגוף, גרוע מכך, אם תעשו רק חלק מה100+ מה שיקרה זה ששפת הגוף שלכם תשדר מסר לא אחיד, כלומר אתם לא אמינים.

מנגד, הצד השני הוא אנשים שמבינים את הבעיה הזו ואומרים – תהיו עצמכם, תהיו פתוחים ועוד כל מיני ססמאות שכאלה. גם מזה אי אפשר ללמוד ונשארים במקום.

הרחבה קצרה לתחום ההתפתחות האישית

מיקרו: תעשו ספורט, תאכלו בריא, תישנו מספיק שעות, תמנעו מלכעוס על אנשים, תסלחו מהר, תצחקו הרבה, קחו את עצמכם בקלילות, קחו את עצמכם ברצינות, תאהבו את עצמכם יותר מאת כולם, תאהבו את כולם יותר מעצמכם, תתנו הרבה, תדעו לקבל, תקשיבו לאנשים, קבלו הדרכה, תעמדו על שלכם, אל תתיאשו, דעו לוותר, תתמידו בדברים שחשובים לכם, אל תשפטו, תסתובבו בסביבה טובה, ביחרו את החברים שלכם בקפידה ואת הזוגיות עוד יותר…(ויש עוד המון המון)

מאקרו: מצאו את עצמכם, תנו לאני הפנימי להוביל אתכם…

לכאורה אין פתרון.

נראה לכם שאני יגיד שאין פתרון?

ברור שלא.

הדרך שאני מצאתי שהיא אפקטיבית ביותר ללמוד היא להתמקד בעיקר במאקרו, הדבר החשוב ביותר הוא למצוא מנטור שיודע לומר גם איך עושים את הדברים שנמצאים במאקרו ולא רק "מה" צריך לעשות.

היות וחשוב כן להכיר את המיקרו אני מציע לבחור ולהתמקד כל פעם בסעיף אחד או שתיים בתחום שמעניין אתכם, עד שיהפוך להרגל – יש לכם חיים שלמים להתמקצע באלפי סעיפים, לכו אחד אחד.

הבחנה חשובה: איך הגיעו למיקרו?

איך לדוגמה הבינו מומחי שפת הגוף מהי שפת גוף "נכונה" או "יעילה" לסיטואציה ספציפית? פה נכנסת המיומנות הכי חשובה בNLP -> מודלינג. כלומר, להסתכל על מישהו מצליח ולהבין בדיוק מה הוא עושה. מומחי שפת הגוף ניתחו לרמה פסיכית את שפת הגוף של המצליחים ולכן יש בערך סעיף עבור כל שריר או עצם בגוף.

ההצעה שלי באופן כללי זה למדל (לחקות) פחות את ההתנהגות, ויותר את האמונות והעקרונות. באופן טבעי כשתעשו זאת אתם כבר תיצרו לעצמכם את המיקרו המעולה לבד.

איך עושים את זה?

הרי אמרתי שצריך לומר איך עושים את הדברים ולא רק "מה" עושים. היום אני אציע לכם 2 דרכים:

  1. לקרוא וללמוד מודלים שמישהו כבר מידל, יש המונים באינטרנט. ביוגרפיות זה מקום מעולה נוסף, ביוגרפיה היא בעצם מודל ענק עם עלילה (מסויימת) מסביב. 
  2. כשאתם פוגשים מישהו שמצליח במשהו שאתם רוצים להצליח בו, תפסיקו לשאול "איך עשית את זה" ותתחילו לשאול שאלות כמו "איך ידעת מה אתה צריך לעשות" או "מה הניע אותך בדרך לשם" שאלות שתוכלו באמת להשתמש בהן ושהתשובה המלאה אליהן לא תהיה 1324 סעיפים.
  3. אוהבים את התכנים שלי ורוצים לעשות את התהליך ביחד איתי?

מה הקוראים אומרים על הספר ״מנהיגות בטישרט״

בטוח שתרצאה לקרוא גם...

הפרקים החדשים בפודקאסט

הזדמנות שאסור לפספס

ללא עלות: קורס שפת גוף בשיטת NLP

14 שיעורים שילמדו אותך לקרוא ולהשתמש בשפת גוף כמו מאסטר