לצפייה ישירה: 14 שיעורים מוקלטים באיכות HD! לחצו כאן עכשיו 👈🏻  קורס שפת גוף בחינם

משחקי תפקידים כדרך חיים

גם אם אתם לא חנונים כמוני ואין לכם מושג מה זה מבוכים ודרקונים, תהיו בטוחים שאתם משחקים משחקי תפקידים כל יום.

מה זה משחקי תפקידים

לחנונים שבינכם אין צורך להסביר, לנועזים והמיניים שבינכם גם לא צריך להסביר אבל בשביל כל השאר אני אסביר בכל זאת.

משחק תפקידים הוא משחק שבוא השחקן לוקח על עצמו לשחק דמות מסויימת, הרעיון הוא לבטא את הדמות הזו בצורה האמינה ביותר. סתם בשביל שלא תשארו מחוץ לדוגמות שנתתי קודם, החנונים ילבשו דמות של אביר והנועזים ילבשו דמות של ספרנית סקסית.

ברמה העקרונית משחקי תפקידים מגיעים במגוון רחב של רמות, בין אם זה ברמת הדיאלוג והדמיון בלמד ובין אם זה משהו שכולל תלבושות לאביזרים הזויים.

אני לא עושה דברים כאלה

אז זהו, שאתם כן.

בלי בהכרח להיות מודעים לכך אתם לוקחים על עצמכם כל יום לשחק דמויות רבות. אם תענו על השאלות מי אני? ומה אני? תגלו שיש שם שלל תפקידים שאותם אתם לובשים. בין אם זה הסטטוס ה"משפחתי" שלכם, המקצוע שלכם, התחביבים שלכם או הגיל שלכם – אתם משחקים את הדמות הזו.

זה דמות?

כן, זו דמות.

אתם וודאי מכירים את התופעה למשל שילדים להורים מכים הם בעלי סיכוי רב יותר להפוך להורים מכים. למה זה? מדובר כמובן בהסבר פסיכולוגי, כשהילדים האלה מוצאים עצמם הורים הם נאלצים ללבוש דמות של הורה, ההורה אותו הם מכירים מתנהג בצורה מסויימת ולכן הם יקחו את הדוגמה שלו. נתתי דוגמה קיצונית ושלילית אבל כולנו יכולים להתחבר לרעיון שילדים לעיטים קרובות נהיים הורים דומים להורים שלהם. זו כמובן רק דוגמה אחת.

הצבא זו דוגמה מעולה נוספת.

דוגמה קיצונית נוספת שאתן היא כמובן שוב – ניסוי הכלא בסטנפורד


שימו לב למה שהוא אומר "i was so deeply in my character it never crossed my mind i did anything harmful"

אם נקח דוגמה רגועה הרבה יותר, נוכל לקחת את הדמות שאתם ממלאים בעבודה שלכם לעומת הדמות בבית – כמה מכם יכולים להזדהות עם הרעיון שאתם לא מתנהגים באותו אופן בשתי המקומות?

למה זה בעצם עובד ככה?

אחד הדברים שאנחנו כבני אדם זקוקים לו בכדי שלא נשתגע זה רמה מסויימת של וודאות. דמיינו איך היו נראים חייכם אם לא הייתם יודעים שהשמש תזרח מחר, או שהרצפה לא תקרוס תחת רגלכם בצעד הבא.

וודאות, בין אם היא אמיתית או לא, היא תנאי הכרחי לחיים. כשאנחנו אומרים "אני מתכנת \ מנהל \ קוסמטיקאית \ פסיכולוג" אנחנו יודעים מה זה אומר עלינו, מה עלינו לעשות, מעין שבלונה של וודאות.

זה נראה דיי מאעפן, למה להפוך את זה לדרך חיים?

שאלה מעולה (שמתי לב שאני מחמיא לעצמי הרבה על השאלות שלי)

כמו כל מנגנון פסיכולוגי אחר שיש לנו, המנגנון הזה אינו שלילי או חיובי כשלעצמו. השימוש בדבר הזה יכול לתת לנו תוצאות מעולות (כבר נגיע לזה) או נוראיות (ניסוי הכלא, הורים מכים) בהתאם למה שאנחנו עושים.

איך לוקחים את זה למקום טוב ועוצמתי?

עוד שאלה מעולה.

אז ככה, כמו שאם נבחר לעצמנו דמויות שליליות, ההתנהגות שלנו תהיה בעיתית. אם נבחר לעצמנו דמויות מעצימות ומועילות – התוצאות יהיו בהתאם. תחשבו מה זה יעשה לחיים שלכם אם תהיו רומניקנים חסרי תקנה בזוגיות שלכם, וורקוהוליק מוכשר וחרוץ בעבודה, איש עסקים מפולפל כשזה נוגע לכספים, מנחה לחיים עם הילדים וילד אוהב עם ההורים.

בעצם מה שאני אומר לכם פה זה שאתם יכולים לחלק את החיים שלכם לתחומים (פוסט נפרד) ולבחור לעצמכם דמות או אפילו דמויות אותן תשחקו בתוך התחום הזה.

המשחק הזה יכול להפוך אתכם ליעילים ולמוגשמים בתחומים האלה – בקלות יתרה.

רוצים להבין למה זה קל יותר?

קראו את הפוסט – מיקרו מול מאקרו בהתפתחות אישית

מה הקוראים אומרים על הספר ״מנהיגות בטישרט״

בטוח שתרצאה לקרוא גם...

הפרקים החדשים בפודקאסט

הזדמנות שאסור לפספס

ללא עלות: קורס שפת גוף בשיטת NLP

14 שיעורים שילמדו אותך לקרוא ולהשתמש בשפת גוף כמו מאסטר